EKSPERT SZTUKI

Ekspertyza, wycena dzieł sztuki i instrumentów lutniczych
Konserwacja i restauracja malarstwa, rzeźb, papieru

Poniżej polecamy zbiór artykułów, które są ważne nie tylko z perspektywy eksperta, ale także kolekcjonera. Zapraszamy do lektury!

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kwartalnik Rynek Sztuki w Polsce

Ekspertyza dzieła sztuki – wypowiadają się wybitni przedstawiciele naukowego środowiska w dziedzinie identyfikacji dzieł sztuki

>>do pobrania>> Magazyn RiSZ_pierwszy numer

Strona Redakcji  http://rynekisztuka.pl/2017/09/20/pierwszy-numer-magazynu-risz-juz-dostepny/

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Certyfikaty dzieł sztuki w Polsce

Kwestia autentyczności dzieł sztuki stanowi wspólny interes wszystkich uczestników rynku. Brak regulacji usług eksperckich obok poczucia bezkarności fałszerzy i nieskuteczności faktycznej eliminacji falsyfikatów z rynku jest jednym z elementów będących przyczyną falsyfikowania obiektów.

http://www.pwpw.pl/kwartalnik_archiwum.html?id=33&magCid=138

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Podróbka, falsyfikat, kopia czy oryginał – perspektywy rynku kolekcjonerskiego

Od wieków trwa nabijanie kolekcjonerów w przysłowiową butelkę. Jak się okazuje proceder o tyle opłacalny co wciąż stosunkowo bezpieczny doprowadził do tego, iż ok 35-45 procent eksponatów znajdujących się dzisiaj w prywatnych i publicznych kolekcjach to falsyfikaty. Artykułem tym, pragniemy rozpocząć cykl publikacji, a w niedalekiej przyszłości fachowych, tworzonych przez wybitnych specjalistów poradników traktujących o kolekcjonowaniu

http://myvimu.com/blog/podrobka-falsyfikat-kopia-czy-oryginal-%E2%80%93-perspektywy-rynku-kolekcjonerskiego/

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

KOGO I DLACZEGO OPŁACA SIĘ FAŁSZOWAĆ NA RYNKU MALARSTWA?

http://nimoz.pl/upload/wydawnictwa/cenne_bezcenne_utracone/2010_4/11-13_boldok.pdf

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

MONIKA FABIJAŃSKA MALARSTWO W REAKTORZE

POD GRUBĄ WARSTWĄ WERNIKSÓW NAKŁADANYCH PRZEZ KOLEJNE POKOLENIA KONSERWATORÓW DAWNE MALARSTWO KRYJE WIELKIE TAJEMNICE. ICH ODSŁONIĘCIE NIE ZAWSZE OZNACZA SENSACJĘ NA MIARĘ ODKRYCIA NIEZNANEGO DZIEŁA WIELKIEGO MISTRZA PĘDZLA PODZNANYM JUŻ MALOWIDŁEM. KAŻDE DZIEŁO SZTUKI MA JEDNAK SWOJE SEKRETY: TAJNIKI TECHNIKI I TECHNOLOGII SWEGO POWSTANIA.

http://archiwum.wiz.pl/1999/99123500.asp

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

BOOM NA FALSYFIKATY

Analiza zatrzymań dóbr kultury ujawnionych w roku 2008, wskazuje na wyraźne nasilenie się zjawiska związanego z przemytem falsyfikatów. Problem ten związany jest z ogólną tendencją na rynku kolekcjonerskim, a mianowicie pojawianiem się coraz większej ilości falsyfikatów. Jak wiemy kopie odtwarzające oryginalne dzieła istniały w sztuce od wieków, już Rzymianie kopiowali sztukę Grecji, równie długą historię mają falsyfikaty. Metoda pracy w obydwu przypadkach jest taka sama i polega na odwzorowaniu oryginalnego dzieła. Natomiast odróżnia je przede wszystkim cel, dla którego zostały wykonane. W przypadku kopii wiadomo, że jest tylko imitacją i tak zostanie oznaczona. Jednak łatwo może stać się falsyfikatem. Wystarczy podpisać ją nazwiskiem twórcy odtwarzanego dzieła i przedstawić jako oryginał. Wtedy mamy do czynienia z fałszerstwem.

http://bip.warszawa.ic.gov.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1328

 

Fałszerstwa dzieł malarskich

http://mojeobrazy.info/falszerstwa-dziel-malarskich/

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Obrazy Gierymskiego w podczerwieni i ultrafiolecie

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,16306172,Obrazy_Gierymskiego_w_podczerwieni_i_ultrafiolecie.html

 

Joanna Szpor Piotr Michałowski w nowych badaniach

http://www.krakow2000.pl/biuletyn/biuletyn_76/biuletyn_4.html
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

 

 

 

 

 

25.4.2024 16:49:23